SNÖ

Nu äntligen är det officiellt och parmanet att snön äntligen har kommit för att stanna i Kalmar,. Det har varit en stor längtan med snön, men under denna långa tid som snön inte varit  här har oxå konsekvenserna med det oxå försvunnit; Kalla fötter, Blöta skor, Blött, Blött, Blött & åter Blött.  Hatar det, men hur kan man hata någonting som så fridfullt och vackert faller ner ifrån den stora, öppna himlen. Snön skulle var så mycket mera uppskattad om den inte hade fört med sig minusgraderna. Det är inte speciellt kul på morrnarna längre heller, för bussen är alltid försenad och där står man och huttrar med en hårt rund lindad halsduk och ett par tunna tummvantar och tänker alla hemska saker om vad man skulel vilja göra med busschauffören när bussen äntligen kör intill kanten vid busskuren.
Snön är till för barnen, men som ungdom är den mestadels bara ivägen för en när man ska iväg någonstans t.ex. härom dagen när jag var hemma hos en kompis så vart det så halt och snöigt att jag han knappt utanför dörren innan jag halkade, detta vart roligt för en viss person kallad Emma, som stod och tittade ut på mig genom fönstret när jag förtvivlat försöker sätta mig på min cykel igen. Annrs kan man jue alltid sitta hemma och hålla tummarna för att det ska bli för igensnöat under natten så att man "tyvärr" inte kan komma till plugget dagen efter.

Nu över till något mycket mer roligare och betydligt mera varmare. Jag har nu bestämt mig för att genom mitt ännu "obestämta sommarjobb" samla ihop pengar till en resa på varmare ort. Det var först då min Genialiska kompis Annika undrade om vi skulle resa någonstans och försvinna ifrån detta kalla Sverige. Och upprymd som jag alltid blir när det gälelr att åka någonstans tackade JA! så nu är det bara att lägga på ett vackert smile till ett Jobb, så ska det nog lösa sig. hehe. Jag har sökt  på min mammas jobb Konsum, ett härligt ställe där man ställs emot stress och galenskap dagligen med kudner som aldrig blir tillräckligt nöjda. Men att få sitta i kassan är en riktigt kul grej, så får hopaps på det bästa nu tycker jag.

Och en tanke vill jag oxå tillägna en låt som verkligen satt sig på huvudet. Otroligt störande och frustrerande. En så kallad "boten anna" låt. En sång om ingenting med Kobojsarna. Snälla skjut dessa små wrongtänkta tonårspojkar som på något sätt lyckats med en "hit" om ingenting.

Ha det bra, Mvh Putte

Kommentarer
Postat av: Anonym

Humor är, Patrik trilla på min garageuppfart ! HAHAHA!
Love you friend!

2007-01-29 @ 22:28:11
Postat av: Anonym

Mobbning är, Emma utstickandes ifrån sitt fönster och storflabb över att jag fallit pladask!! Inte skoj på något håll. Älskar dig ändån ditt fån!

2007-01-29 @ 22:40:50
Postat av: Semla

Vilken fruktansvärt snorig färg ;P

2007-02-01 @ 11:33:19
Postat av: Bull såklart

Men Patrik, du ska hålla dig på benen ditt fnask (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback